dimecres, 11 de juliol del 2007

Per començar...

Fa poques setmanes que em vaig canviar l'ordinador portatil perquè el que tenia ja feia mitja por. Després de pensar-mho una mica, em vaig comprar un MacBook!

La veritat és que és una canya. És molt fàcil d'utilitzar i penso que per la majoria de gent li aniria molt millor amb un MacOs que amb el win. Però clar, com que la penya no ho coneix...els canvis sempre fan por...

Tot i així, jo també tinc instal·lat el windows. I és per això que m'agradaria comentar un parell d'aplicacions per a poder llegir i en el segon cas, escriure sobre la partició HFS+ de Mac:

La primera és "HFSExplorer" que es pot descarregar gratuitament de "http://hem.bredband.net/catacombae/hfsx.html".
És facil d'instal·lar i utilitzar. Permet obrir fitxers .dmg i ens deixa veure, en forma d'explorador de fitxers, tot l'arbre de directoris del MacOs. Permet obrir i extreure els fitxers mitjançant un pop-up. En definitiva, és rudimentari, però gratuït i força potent. Llàstima que no deixa crear fitxers.

La segona és "MacDrive 7" que es pot descarregar una trial de "http://www.mediafour.com/products/macdrive/freetrial".
Mola que et munta una nova unitat de disc on es pot accedir des de "mi pc". Permet fer drug&drop, però no conté (o com a mínim no ho he vist) totes les carpetes de l'arrel del MacOs. De fet mostra les mateixes que es veuen des del MacOs en mode visual. L'altre problema és que costa 50$.