dimecres, 16 de gener del 2008

CREAR PARTICIONS DE DISC DES DE MAC OS

Un comanda que em va servir de molta ajuda per a poder crear les particions del meu disc dur, des de la partició activa del MacOs és la "diskutil". Aquesta es pot executar des del terminal del MacOs i permet fer un "resize" de la partició que s'està utilitzant així com també donat format a les noves particions que es vulguin crear. Val a dir que no cal que proveu de crear una partició en format NTFS. Un servidor ho va provar i vaig haver de reinstalar el MacOS de zero perquè se'm va corrompre la taula de particions.

Si us pregunteu perquè vaig haver d'utilitzar aquesta instrucció si disposem del magnífic "Boot Camp", és bàsicament perquè aquesta aplicació (que és imprescindeble per a crear el cd de drivers del MacBook per al win) tan sols permet crear dos particions, una pel MacOs i l'altre pel windows. Vaig arribar a provar un munt de coses pera a un cop tenia aquestes dos particions, crear la tercera: vaig instal·lar aplicacions, vaig utilitzar cd's tipus Hiren Boot, EBCD, etc... però no hi havia manera de fer res.
Ara mateix no puc recordar si un cop instal·lat el windows mitjançant "Boot Camp", vaig intentar fer un "resize" amb la instrucció "diskutil" de la partició del MacOs. Serà el primer que provaré la pròxima vegada que reinstali tot (serà d'aquí poc em temo), perquè si això funcionés m'estalviaria tot el follón que vaig haver de fer després...

Bé, la instrucció en si seria de la següent manera (els tamanys de les particions al vostre gust):

sudo diskutil resizeVolume disk0s2 35G "MS-DOS FAT32" "Dades" 51G "MS-DOS FAT32" "Windows" 32G

Una cosa SUPER important és que la partició on instal·leu el windows sigui la última del disc! sinó és així, cagada pasturet!