divendres, 15 de febrer del 2008

FALTA EL ARCHIVO HALL.DLL

Un pas més en el procés de configurar el MacBook amb tres particions...
Com vaig dir, és importantíssim instal·lar el Windows en la tercera partició, de fet, més que importantíssim és que és així i punt.
El principal problema esdevé quan poses el cd de windows i veus que per a ell la partició activa és la segona i no la tercera.
Per a poder canviar això i fer que la partició activa sigui la tercera, segons vaig poder trobar per internet (on si no) es podien utilitzar programes a l'estil fdisk que es poden trobar en els cd's tipus Hiren Boot cd o l'EBCD. En el meu cas em va ser impossible. No vaig aconseguir fer que em funcionessin cap d'aquests. Al final, ja desesperat, vaig intentar instal·lar el windows en la segona partició sense canviar el tema de la partició activa. Després d'uns minuts d'eufòria, veig que comença a arrencar l'ordinador però de sobte: "Falta el archivo hall.dll" (un cop instal·lat el windows ja...).
Frustació absoluta... 2 o 3 dies amb el nou ordenata i impossible de fer el que m'havia proposat.

Però sempre em ve al cap la frase mítica: "Això s'ha de poder fer!"

Doncs vaig arrencar amb el Mac Os. Des d'aquí es pot accedir a la partició on hem instal·lat el windows i hi podem trobar els fitxers boot.ini, ntldr i el ntdetect.com entre d'altres. Aleshores, provo d’instal·lar el Windows a la tercera partició, la que en aquell moment és la D. Quan intentem arrencar el windows dona els següent error: "falta el archivo ntldr"

En aquest moment és quan de casualitat observo que la partició activa passa a ser la tercera!

Copio els fitxers que he anomenat més amunt a la tercera partició des del Mac Os.
Formatejo la segona partició al format de MacOs: HDS+. Després la reformato a FAT32 (aquest pas no sé si és necessari). Tornem a arrencar amb el cd de windows. Detecta que la partició activa és la tercera partició, que passa a ser la C. La formatem a NTFS i instal·lem el windows. Funciona tot bé. Arrenquem el windows, instal·lem el cd de drivers que havíem creat amb el BootCamp i ja ho tenim apunt...